Tuotamme älykkäitä pysäköinnin palveluita, jotka mahdollistava joustavan liikkumisen kaupunkikeskustoissa. Pysäköintipaikkojen omistajille tuotamme palveluita laitetoimituksista kokonaisvaltaiseen pysäköinnin hallintaan. Lue lisää >>
Maksuvälineinä käyvät 24.4. alkaen Moovy-sovellus ja pankki- sekä luottokortit
Pysäköintipalvelujen ammattilainen, Finnpark Oy, muuttaa Tampereen Rautatienkadun P-Aseman lipukkeettomaksi 24.4.2019. Ydinkeskustan pysäköintitalon asioinnista tulee muutoksen myötä täysin digitaalista.
Muutoksen tarkoituksena on helpottaa pysäköintiä sekä lisätä turvallisuutta ja ympäristöystävällisyyttä. Pysäköinti tapahtuu jatkossa Moovy-sovelluksen käyttäjille tutulla tavalla. Puomi nousee automaattisesti pysäköintitalon puomille ajettaessa, eikä autoilijan tarvitse keskittyä kuin varsinaiseen pysäköintiin. Lähtiessään autoilija voi maksun suoritettuaan ajaa suoraan puomille, jolloin se nousee myös automaattisesti. Jos autoilijalla on jo käytössä Moovy-sovellus, toimii se samaan tapaan kuin muuallakin eli maksu peritään jälkikäteen sovellukseen merkityltä maksukortilta.
– Olemme saaneet asiakkailta toiveita pysäköinnin kehittämisestä. Asiakastarpeesta lähti aikanaan myös Moovyn kehitystyö. Joskus parkkihallien puomilla sattuu tiukkojakin tilanteita, kun auto yritetään saada mahdollisimman lähelle lipunantajaa. Nyt kuljettaja voi ajaa P-Asemalla suoraan puomin ohi ja keskittyä pysäköimiseen. Säästämme samalla uskomattoman määrän pahvilipukkeita, jotka ovat asiakkaille hankalia käyttää. Ne hukkuvat yllättävän usein tai niiden magneettijuovat vioittuvat ja taittuvat, kertoo Finnpark Oy:n operatiivinen johtaja Tami Koivuniemi.
Käteistä suosiville muutos on suurin
Moovy-sovelluksen käyttäjien pysäköintiin P-aseman digitalisointi ei vaikuta. Muutos ei ole suuri debit/kredit -korteilla maksavillekaan, sillä pois jää vain kaksi pysähdystä puomin luona sisään ja ulos ajaessa. Käteisen käyttäjillä on edessään uuden maksutavan opettelu. Heitä on P-Asemalla noin 14 % kaikista asiakkaista.
– Tämä on ensimmäinen pysäköintitalo, jossa kokeilemme lipukkeetonta pysäköintiä ja jossa ei voi maksaa käteisellä. Seuraamme nyt tarkasti, miten kuluttajat reagoivat ja etenemme sen mukaan. Helsingin Pasilaan nousevan kauppakeskus Triplan pysäköinnistä tulee vastaavanlainen, täysin digitaalinen palvelu. Pysäköinti siirtyy yhä vahvemmin älypuhelinten kautta käytettäviin sovelluksiin, ennustaa Finnparkin digitaalisista ratkaisuista vastaava Ali Lattunen.
Ensimmäisinä lipukkeettomina päivinä P-Asemalla Finnparkin henkilökunta opastaa uuden palvelun käytössä. Myös Finnparkin asiakaspalvelu palvelee kaikkina vuorokauden aikoina, jos pysäköinnissä on ongelmia. Heidät tavoittaa painamalla asiakaspalvelu-nappia puomien luona tai soittamalla maksupisteellä näkyvään puhelinnumeroon.
Näin P-Aseman pysäköinti ja maksaminen toimii 24.4.alkaen, jos sinulla ei ole käytössäsi Moovy-sovellusta:
Pysäköinti moottoripyörällä:
LISÄTIEDOT:
Operatiivinen johtaja Tami Koivuniemi, Finnpark Oy, puh. 040 832 8323, tami.koivuniemi@finnpark.fi
Markkinointipäällikkö Satu Uotila, Finnpark, Oy, puh. 040 630 1473, satu.uotila@finnpark.fi